De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao!

Door: Lisanne Trip

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Ik zit alweer op de helft van mijn avontuur op Curaçao! Afgelopen vrijdag is de vakantie begonnen, heerlijk twee weken vrij! Nog een paar daagjes en dan is het zo ver, Rob komt langs!

Maar ik ben de vakantie direct goed begonnen! Afgelopen vrijdag tot in de late uurtjes gedanst op een Full Moon party! Echt precies wat je verwacht van een feestje op Curaçao, lekkere muziek, voetjes in het zand, de zee op de achtergrond, een drankje in je hand en dansen maar! Zaterdag was dan ook goed te merken dat het een leuk feestje was maar er stond een dagje strand op de planning. Toen ik was opgestaan en naar buiten keek dacht ik al dat dit dagje strand wel eens niet door kon gaan, veel bewolking en vooral veel donkere wolken en de nodige regen was al gevallen. Het dagje strand is dan ook niet door gegaan en ik heb heerlijk een middagje liggen lezen op de bank, jazeker we hebben gewoon een heerlijke bank hier! Haha!

Omdat het dagje strand niet door was gegaan wilden we zondag naar een ver strand. Maar helaas, weer toen we opstonden veel bewolking met donkere regenwolken ... Ik wilde niet weer een dag door brengen in het appartement en samen met Lysanne ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief voor een dagje strand. Al snel vonden we dingen die we eigenlijk ook wilden ondernemen en waar het juist niet te zonnig voor moest zijn, een ideale dag dus! Dus zo besloten we om die zondag naar de Watamula te gaan, ook wel de 'Adem van Curaçao' genoemd. Er zou een pad lopen waar je met de auto langs kon en als je die zou volgens zou je eindigen bij de Watamula. Helemaal prima dus wij daarheen rijden. Toen we aankwamen bij de 'ingang' van het pad naar de Watamula deed het eerste probleem zich voor, een hele grote plas net zo breed als het pad en drie meter lang. Ik zei tegen Lysanne: 'Als we hier doorheen rijden staan we halverwege vast ... '. Wij weer terug en aan mensen gevraagd of er ook een andere mogelijkheid was om bij de Watamula te komen. Nou die mogelijkheid was er, wandelen! We zouden er ongeveer een kwartier over doen. Ik keek Lysanne aan met een blik van: wat doen we? We hebben besloten om te gaan wandelen ... Ja ja, we zijn echt gaan wandelen! Bij de eerste plas lag ik er al bijna in omdat we een randje van 20 centimeter hadden om langs te lopen en dat randje lag ook nog half in de bosje waar je zo maar de kans had om een leguaan tegen het lijf te lopen. Het eerste obstakel hadden we overleefd, met de nodige schrikreacties van bewegingen uit de bosjes, maar nu hadden we het gevoel dat we ook de rest van de tocht gemakkelijk aan konden, dus we gingen verder! Nadat we een paar minuten hadden gelopen begon het te regenen, aah fijn, dachten wij, dit kan er ook nog wel bij! We probeerden te schuilen maar helaas hielp dit niet echt. Op dat moment kwamen er een aantal auto's aan die wel de tocht door de modder hadden gemaakt en die wilden ons wel weer terug brengen naar het begin, maar nee hoor, wij waren begonnen aan ons avontuur en wilden dit afmaken!
Na een redelijk helse wandeltocht door de modder, langs bosjes met enge dieren, plassen waar we met moeite om heen konden en natuurlijk waar we langer over hebben gedaan dan een kwartier kwamen we aan bij de Watamula! Door het slechte weer was het wel heel erg mooi om te zien! De zee die ruig tegen de rotsen omhoog sloeg en natuurlijk de 'Adem van Curaçao' waar we de hele toch voor hadden gemaakt, De lokale bevolking heeft deze naam aan de Watamula gegeven want volgens hen is dit de plaats waar het eiland ‘ademt’. Dit komt doordat de rotsen en de overgebleven resten van het koraal poreus zijn geworden en de lucht door de golven uit het gesteente wordt geblazen. Het was prachtig om te zien hoe die ruige zee in dat 'gat' heen en weer ging en omhoog werd geblazen.
We zijn niet heel lang gebleven aangezien het slecht weer was en we nog weer die hele weg terug moesten lopen. Gelukkig ging ons de terugweg iets beter af omdat we wisten wat we ervan moesten verwachten.
Toen we terug kwamen was het tijd voor een barbecue. Lysanne en ik hadden een barbecue geregeld met bijna iedereen uit het huis. We waren gezellig aan het kletsen en aan het eten toen er iemand zei: 'Gaan jullie ook mee uit naar Wet&Wild vanavond?'. Lysanne en ik hoefden hier niet lang over na te denken en zijn na de gezellige barbecue samen met een aantal meiden uit geweest. Het was weer een geslaagde avond!

Toen was het weekend alweer voorbij, maar gelukkig hebben we vakantie! Vandaag wilden we dan eindelijk naar het strand maar ook vandaag stond het weer ons weer in de weg, die bewolking wil maar niet plaats maken voor de zon ... Lysanne en ik hebben besloten om vandaag maar weer in de auto te stappen en een stuk te gaan rijden en te stoppen waar het mooi zou zijn. Nou dit was een goede zet van ons! Wat zijn we op mooie plekken geweest vandaag! We hebben landhuizen bekeken, mooie stranden gezien en vooral een mooi uitzicht gehad vanaf een berg! Het was echt genieten!

Het vakantiegevoel was gisteren en vandaag echt helemaal aanwezig!
Ik hoop dat het weer nog een beetje beter gaat worden, de temperatuur is nog steeds hoog maar de wolken mogen wel behoorlijk wat meer plaats gaan maken voor de zon! En donderdag is het eindelijk zo ver, Rob komt dan eindelijk naar Curaçao! Gelukkig hebben we een lieve oppas voor Bo kunnen regelen, alvast bedankt Rick!

Voor nu zeg ik slaap lekker allemaal (bij jullie is het al 02:11 uur), ik ga nog even genieten van mijn avond!

Liefs Lisanne.

  • 07 Oktober 2014 - 19:52

    Joke Verhoeven.:

    Hoi Lisanne.
    We hebben je verslag gelezen. Heerlijk dat je nu vakantie hebt en dat je lieve schat komt.
    Genieter maar van maar zo te horen doe je dat wel. Hopelijk komt het zonnetje ook weer, misschien tegelijk met Rob.
    Lieve groeten van Mary en Joke.

  • 13 Oktober 2014 - 15:55

    Joke Verhoeven.:

    Ha die jarige Lisanne.
    Op de eerste plaats HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag.
    Ik hoorde het vervelende bericht van jullie beroving. Dat is natuurlijk minder leuk.
    We wensen je toch een hele fijne verjaardag.
    Met heel veel groeten ook voor Rob.
    Mary en Joke.

  • 13 Oktober 2014 - 22:30

    Lisanne Trip:

    Dankjewel! Lief dat jullie eraan denken! We hebben net met dolfijnen gezwommen en straks nog even lekker uiteten! :)
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Een paar daagjes nog ....

24 Oktober 2014

Nog maar een paar weken te gaan ...

15 Oktober 2014

Curaçao

07 Oktober 2014

De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao!

30 September 2014

De eerste maand zit erop!
Lisanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken naar Curaçao, ik ben hier voor een buitenlandse stage. In Nederland studeer ik aan de PA op de Hanzehogeschool in Groningen. Voor een deel van mijn minor heb ik gekozen voor een buitenlandse stage waarbij de keuze is gevallen op Curaçao. Ik ga stage lopen op de Johan van Walbeeckschool in groep 4.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 5896

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: