De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop!

Door: Lisanne Trip

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel! Vandaag ben ik alweer een maand op Curaçao! Als ik terug denk aan die dag dat we aankwamen, waren we nu net een paar uur op het eiland en wat waren we moe! Nu is alles al heel gewoon! We gaan naar stage, doen boodschappen, koken eten en helaas moet er ook aan de stageopdrachten gewerkt worden. En oja, naar het strand gaan is ook één van de normaalste dingen die al tot de dagelijkse zaken behoort!

De afgelopen week weer iedere dag naar stage geweest waar ik het steeds meer naar mijn zin ga hebben. Ik geef alle dagen les en de kinderen beschouwen me echt als hun juf. Echt super leuk om te merken dat de kinderen zich vertrouwd met je voelen!
Verder lekker naar het strand geweest en ook wel een aantal middagen heerlijk rustig aangedaan in ons appartementje!

De enige tegenvaller van afgelopen week was dat de auto kapot is geweest. Ik deed de deur dicht van de auto en toen viel het slot, waar je zeg maar de auto vanaf de sleutel mee op slot kan doen, in de binnenkant van de autodeur. Oke, weg slot! Lysanne en ik naar huis en naar onze huisbaas, waarbij we ook de auto huren. Hij zei dat dat niet mocht gebeuren en dat hij zou regelen dat het gemaakt zou worden. De volgende ochtend stond hij dan ook bij ons en vroeg of het goed was dat hij met de auto naar de garage ging. Dit vonden wij prima, maar naar een poos zitten te wachten vonden we het toch wel lang duren. Wij wilden op tijd weg want we zouden naar een ver strand gaan. Toen onze huisbaas na twee uur eindelijk terug was, bleek dat hij onderweg een lekker band had gehad en de band had moeten verwisselen. Wij blij dat hem dat gebeurde en niet ons. Want wees nou eerlijk, zie je Lysanne en mij al een band verwisselen? Wij in ieder geval niet haha! De reden van het lek in de band bleek slijtage te zijn en dat hoefden we niet zelf te betalen en dinsdag (vandaag dus) zou het slot gemaakt worden.

Het was na het gedoe met de auto al te laat om nog naar een ver strand te gaan en toen hebben we besloten om naar een strand dichter in de buurt te gaan, Cabana beach. 's Avonds een gezellig feestje gevierd op de balustrade met een lekker fout muziekje en een heerlijke borrel! Zondags zijn Lysanne en ik goed bezig geweest met onze stageopdrachten en we hebben ons zelf beloond met een heerlijk middagje strand bij Mambo beach.

Vrijdag is de laatste stagedag voor de vakantie en dan heerlijk twee weken vakantie! Op de donderdag in de vakantie is het eindelijk zo ver dat Rob naar Curaçao komt. Lekker twee weken leuke dingen doen en genieten op het eiland!
En voor komend weekend staat er een Full Moon party op de planning, zoals we hebben begrepen echt een feest waar je geweest moet zijn! En verder heerlijk naar het strand, lekker zonnen, zwemmen, een beetje snorkelen en een boekje lezen! Heerlijk, wat wil ik nog meer!

Liefs Lisanne.

  • 30 September 2014 - 23:32

    Bram & Tineke:

    Wat weer leuk om je verslag te lezen. Is er nog een strand waar jullie niet zijn geweest?
    Geniet er zoveel mogelijk van, voor je het weet ben je weer terug in Nederland. Ook veel plezier op de full-moon party.

  • 30 September 2014 - 23:39

    Anne En Bart:

    Oh klinkt echt super!!!!

  • 01 Oktober 2014 - 09:24

    Pieter Mark En Cis:

    Volgens mij kun je daar in Curacao het nuttige met het aangename heel goed combineren als ik je verhalen zo lees. Fantastisch........Nog even dan is Rob ook bij je .......het aftellen is al begonnen denk ik zo.

    Werk ze en vooral genieten!!!

  • 01 Oktober 2014 - 09:31

    Linda (en Johan En Sjoerd)!:

    Geweldig hoor! Klinkt allemaal super...! Handig zo'n huisbaas trouwens! Perfect! Jullie heel veel plezier nog en straks als Rob erbij is ook veel
    Plezier allemaal!
    X

  • 01 Oktober 2014 - 20:06

    Annie Menges:

    Goh, lisanne wat geweldig allemaal zeg.......
    ik vrees dat je mischien wel daar gaat blijven.....
    grapje natuurlijk, maar wat een prachtige belevenis....
    voor je het weet is t voorbij en is hier de zomer voorbij en kan je de winterjas weer aan.
    we denken aan je.......toedeloe.......xxx

  • 01 Oktober 2014 - 21:47

    Silvia Fuhler:

    Hoi lisanne zo te lezen heb je het wel na je zin daar geniet er lekker van. Ook mooie foto.

  • 01 Oktober 2014 - 22:17

    Joke Verhoeven.:

    Hoi Lisanne.
    Ontzettend leuk om je verslag te lezen. Natuurlijk niet zo leuk van de pech die jullie hadden.
    Maar je ziet wel, alles komt weer op z'n pootjes terecht.
    Geniet er van en werk ze.
    Met veel lieve groeten van Mary en Joke.

  • 06 Oktober 2014 - 18:45

    Opa En Oma Pals:

    Hallo Lisanne en vriendin Prachtig om op deze manier te kunnen comminiseren..

    Wanneer ik jullie verslagen en belevenissen lees dan hebben jullie het daar best naar de zin

    Natuurlijk ben je daar voor je stage.Maar daarnaast doe je toch ook heel ervaringen op Die kunnen ze jullie .

    nooit meer afpakken.Lisanne je weet het a.s.donderdag komt onze kleinzoon jouw grote vriend naar

    het mooie Curacou.Vanaf deze plaats wensen wij jullie een hele fijne vakantie toe.Je bent maar 1 keer

    jong Geniet ervan Het is jullie van harte gegund.

    Hartelijke groeten van Opa en Oma Pals...

  • 07 Oktober 2014 - 01:30

    Lisanne Trip:

    Hoi allemaal,

    Ik heb geen idee of jullie mijn reactie lezen, ik die van jullie allemaal namelijk nu pas! Ik kreeg in het begin een mail als er iemand had gereageerd en ik ging ervan uit dat ik dus geen reacties had gekregen ... Maar blijkbaar krijg ik hier geen mail meer van!

    Maar bij deze heb ik ze allemaal gelezen! Echt super leuk dat jullie mij allemaal volgen en ik blijf proberen zo veel mogelijk verhalen online te zetten!

    Liefs vanuit Curaçao xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Een paar daagjes nog ....

24 Oktober 2014

Nog maar een paar weken te gaan ...

15 Oktober 2014

Curaçao

07 Oktober 2014

De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao!

30 September 2014

De eerste maand zit erop!
Lisanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken naar Curaçao, ik ben hier voor een buitenlandse stage. In Nederland studeer ik aan de PA op de Hanzehogeschool in Groningen. Voor een deel van mijn minor heb ik gekozen voor een buitenlandse stage waarbij de keuze is gevallen op Curaçao. Ik ga stage lopen op de Johan van Walbeeckschool in groep 4.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 5895

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: