De eerste week zit erop! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop!

Door: Lisanne Trip

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer! De eerste week op Curaçao zit er alweer op! De dagen vliegen om!

Afgelopen woensdag is dan mijn stage echt begonnen. Om 7:15 uur stond ik klaar in de klas en ik had zin in deze dag. De kinderen speelden op het plein en om 7:30 uur ging de bel. De kinderen gingen in de rij staan en toen iedereen netjes stond mochten ze naar binnen. Eerst de meisjes en dan de jongens. Eerst mocht ik me even voorstellen en daarna begon de dag. Ik heb de hele dag gekeken hoe het hier gaat en af en toe rondjes gelopen om leerlingen te helpen. Wat me vooral op viel was dat er veel klassikaal les wordt gegeven, dat alle kinderen dezelfde lesstof krijgen aangeboden en dat de leerlingen je een hand geven bij vertrek. Ook viel het me op dat de kinderen hier heel erg goed luisteren, de leerkracht hoeft maar te zeggen dat het stil moet zijn en dan is het ook stil. Ik vond het leuk om deze verschillen te zien!

Donderdag verliep de dag op stage eigenlijk net zo als de woensdag. Mee gekeken met de leerkracht, ik heb me verdiept in de methodes en heb ervoor gezorgd dat ik alle namen van de leerlingen uit mijn hoofd kende. De namen leren was nogal een klus want de meeste leerlingen hebben niet heel erg gemakkelijke namen!
's Middags zijn we (Lysanne, Lianne, Linde, Lyanca en ik) naar een strand hier in de buurt geweest. Even lekker afkoelen na een dagje stage, heerlijk! En 's avonds hebben we een overheerlijke broccolieschotel gegeten die Lysanne met liefde voor ons heeft bereid!

Vrijdag weer een dagje stage! Vandaag stond op de planning om de leerlingen te testen op AVI (het AVI-niveau bepaalt op welk niveau de leerlingen lezen). Nadat mijn coach een aantal leerlingen had getest mocht ik de rest van de leerlingen testen. Ik vond het leuk dat mijn coach dit aan mij overliet en zo kon ik al een beetje een band opbouwen met de leerlingen. Waar ik heel erg aan moest wennen was dat als een leerling had gelezen, ze je een hand gaven voordat ze weer naar de klas gingen. Een aantal keren ben ik dit ook vergeten, maar na een poosje ging het al redelijk vanzelf!
Aan het einde van de dag heb ik met mijn coach afgesproken dat ik maandag de planning van de week in een dagplanning ga zetten en vanaf dinsdag ga ik les geven. Ik heb hier super veel zin in en ik ben benieuwd hoe snel ik me kan aanpassen aan het lesgeven op Curaçao!

En toen was het weekend! Gisteren weer heerlijk naar een hagelwit strand geweest. Dit keer was Playa Lagun aan de beurt. Wat was het weer een fantastisch mooi uitzicht! Het enige nadeel was dat er allemaal kippen over het strand liepen! Echt heel vreemd en helaas kwamen die kippen ook nog echt op je af! Onder het weg jagen van de kippen door hebben we heerlijk gezond, gezwommen en gesnorkeld! Het was weer een heerlijke dag!

Vandaag hebben we nog niet echt plannen! Ik denk dat we straks nog even heerlijk gaan zwemmen en misschien vanavond een hapje eten in Willemstad! We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen!

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs Lisanne.

  • 07 September 2014 - 18:02

    Rosan E:

    Leuk om je ervaringen/verhaal te lezen :) hihi. Zet m op komende week! Dag schat!

  • 07 September 2014 - 22:09

    Miranda:

    Leuk leuk

  • 07 September 2014 - 22:25

    Jokeverhoeven:

    Dag Lisanne.
    Leuk om je verslag te lezen, we hebben zo 'n idee van je stage.
    Met veel groetjes. Mary en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Een paar daagjes nog ....

24 Oktober 2014

Nog maar een paar weken te gaan ...

15 Oktober 2014

Curaçao

07 Oktober 2014

De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao!

30 September 2014

De eerste maand zit erop!
Lisanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken naar Curaçao, ik ben hier voor een buitenlandse stage. In Nederland studeer ik aan de PA op de Hanzehogeschool in Groningen. Voor een deel van mijn minor heb ik gekozen voor een buitenlandse stage waarbij de keuze is gevallen op Curaçao. Ik ga stage lopen op de Johan van Walbeeckschool in groep 4.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 5899

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: