Genieten op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu Genieten op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu

Genieten op Curaçao

Door: Lisanne Trip

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

22 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,


Wat gaat de tijd toch snel, er zijn alweer drie weken voorbij! De tijd wat zo ongeveer normaal is voor een kampeervakantie is voorbij, vanaf nu ben ik echt lang weg van thuis! Maar ik vermaak me hier prima en de dagen zijn om voordat ik het door heb!

Afgelopen week natuurlijk weer de hele week stage gelopen. Het was weer een leerzame week waarbij het me steeds beter af gaat om de klas helemaal over te nemen. Ik heb een aantal van mijn eigen regels ingevoerd en daardoor hoef ik niet meer zo te schreeuwen wat bevorderlijk werkt voor mijn stem! Daarnaast heb ik afgelopen donderdag de groep in mijn eentje gedraaid. Toen ik 's morgens op stage kwam, kwam de adjunct directrice naar mij toe om te vertellen dat mijn coach ziek was en of ik de klas wilde overnemen voor die dag. Natuurlijk wilde ik dat wel! Ik kon terug vallen op mijn collega in de parallelgroep en ik had er vertrouwen in dat het allemaal wel zou gaan lukken. En het is me gelukt! De dag was zo voorbij en alles is goed gegaan. Wat een heerlijk gevoel om dan echt is je eigen klas te hebben en alles te doen zoals je het zelf wil!

Ook de afgelopen week natuurlijk heerlijk aan het strand van Mambo beach gelegen. Dit is echt een heerlijk strand om 's middags als je stage hebt gehad heen te gaan, echt genieten! Ook ben ik deze week met de meiden een middagje naar Willemstad geweest om lekker te winkelen. En zoals jullie wel verwachten ben ik natuurlijk niet met lege handen thuis gekomen. De eerste souvenirs zijn gekocht en ik kon het niet laten om een mooie lange jurk te kopen!

Gisteren zijn we met z'n allen naar Klein Curaçao geweest. Een onbewoond eiland waar je met georganiseerde excursies naar toe kan. Van te voren had ik gehoord dat dit echt de moeite waard was. Mijn coach had me de tip gegeven om van te voren een reispilletje in te nemen want de bootreis naar het eiland toe kon nog wel eens heftig verlopen. Lysanne en ik waren echt blij met het reispilletje, wij waren zo ongeveer de enigen die niet misselijk waren! Ook al werden we dat wel een beetje van alle mensen met een zakje om ons heen ...
Eenmaal aangekomen bij Klein Curaçao moesten we nog een klein stukje met een motorbootje om echt het eiland op te kunnen. De kapitein vertelde dat je ook mocht zwemmen naar het eiland. Na eventjes te hebben nagedacht heb ik besloten om met Marjan en Lianne naar het eiland te zwemmen. Ik snap nog steeds niet hoe ik dat heb kunnen doen, ik ben echt een mietje als ik bedenk wat er allemaal in ze zee zwemt, maar toch heb ik het gedaan. Toen we op het eiland kwamen is ons in de loop van de dag verteld dat in het gedeelte waar de lichtblauwe zee over gaat in het donkerblauwe, dat daar mini-haaien zwemmen ... Maar goed dat ik dit van te voren niet wist, anders was ik never nooit niet gaan zwemmen, want dat was het gedeelte vanaf waar ik de zee in ben gesprongen!
Toen we eenmaal een plekje op het eiland hadden zijn we eerst even lekker gaan afkoelen en hebben lekker in de zon gelegen. Ondertussen konden we ook ontbijt halen dus heerlijk op een strandbedje een broodje gegeten met een mooi uitzicht. Daarna zijn we het eiland gaan verkennen. Midden op het eiland staat een oude vuurtoren en aan de andere kant lagen twee schepen die waren aangespoeld. Na een wandeltocht in de brandende zon was het wel tijd om te gaan zwemmen. Er was ons verteld dat als we richting het zuiden van het eiland zouden lopen en daar zouden gaan snorkelen, dat we de kans hadden om schildpadden te zien. Dit wilden wij natuurlijk zien! Met onze snorkels en de onderwatercamera van Lysanne in de aanslag, gingen wij richting dat stuk strand. En wat hadden we een geluk! Na eventjes snorkelen zagen we al een schildpad zwemmen. Het was heel mooi om te zien!
's Middags hadden we nog een barbecue en daarna hebben we nog heerlijk gezond, gezwommen en gelezen. Het was een heerlijke dag!

Vandaag alweer stage gehad en vanmiddag even lekker rustig aan gedaan! En het aftellen is begonnen, over 17 dagen komt Rob naar Curaçao! Ik kan bijna niet meer wachten!

Voor nu zeg ik, slaap lekker allemaal & tot de volgende keer!

Liefs Lisanne.


  • 23 September 2014 - 17:55

    Joke Verhoeven:

    Dag Lisanne.
    Ik heb je verslag samen met Mary gelezen en we vinden het ontzettend leuk.
    Ook natuurlijk omdat je er superveel zin in hebt.
    De foto's waren ook heel mooi.
    Heel veel groeten van Mary en Joke

  • 29 September 2014 - 21:42

    Marry Lankhorst:

    Hoi Lisanne,
    Heb even je ingetypt om te kijken of ik wat van je kon vinden.
    Dat is toch gelukt.
    Zo te lezen bevalt het je daar goed.
    Fijn om te weten en nog een mooie en leerzame tijd daar.
    Het is hier ook mooi weer.
    À.s. Maandag gaan Jannes en ik naar Istanbul.

    Groetjes Marry lankhorst

  • 30 September 2014 - 22:37

    Lisanne Trip:

    Hoi Joke, Mary, Marry en Jannes,

    Leuk om te lezen dat jullie mijn reisverslag hebben gelezen! Ik probeer er iedere week iets op te zetten maar door alles wat ik hier doe gaan de dagen toch iets sneller dan je dat zelf door hebt en dan denk ik weer: oeps weer geen reisverslag! Het ligt in de planning om binnen een uur weer een nieuw verslag erop te zetten. Ik hoop dat jullie dit weer met veel plezier lezen!

    Liefs Lisanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Een paar daagjes nog ....

24 Oktober 2014

Nog maar een paar weken te gaan ...

15 Oktober 2014

Curaçao

07 Oktober 2014

De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao!

30 September 2014

De eerste maand zit erop!
Lisanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken naar Curaçao, ik ben hier voor een buitenlandse stage. In Nederland studeer ik aan de PA op de Hanzehogeschool in Groningen. Voor een deel van mijn minor heb ik gekozen voor een buitenlandse stage waarbij de keuze is gevallen op Curaçao. Ik ga stage lopen op de Johan van Walbeeckschool in groep 4.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 5877

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: