En ook week twee is voorbij! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu En ook week twee is voorbij! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisanne Trip - WaarBenJij.nu

En ook week twee is voorbij!

Door: Lisanne Trip

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Het is hier nu zondagavond bijna 20:00 uur en de tweede week op Curaçao zit er ook alweer op! De dagen vliegen voorbij!

Afgelopen week de hele week stage gehad! We zouden vier dagen in de week stage lopen maar er werd ons verteld dat dit vijf dagen zouden worden. Doordat we nu vijf dagen stage lopen kan ik tijdens Rob zijn verblijf na de tussenvakantie hier, nog een weekje vrij nemen! Dus voor mij komt het nu goed uit dat ik vijf dagen in de week moet stage lopen. Ik verheug me nu al op de twee weken met Rob!

Maar even terug naar afgelopen week. Maandag zou ik de methodes nog een keer goed doornemen en dan vanaf dinsdag een aantal lessen op een dag gaan geven. Maandag aan het einde van de dag moest mijn coach ineens in overleg en dus moest ik de klas overnemen. Ik dacht geen probleem alleen maar leuk, een mooie voorbereiding op de dinsdag. Op dinsdag kwam ik erachter dat mijn coach een ander beeld had van een paar lessen overnemen, ik heb direct de hele dag les gegeven. Echt super leuk! Alleen wel heel erg wennen, doordat alle ramen open staan en de ventilatoren aan staan is er veel geluid in de klas. Hierdoor moet ik zo ongeveer schreeuwen met als gevolg dat ik schor ben. Ondanks mijn schorre stem heb ik de rest van de week alle dagen les gegeven. Alleen de les Papiaments geeft mijn coach want ik spreek natuurlijk geen Papiaments.
In de loop van de week raakte ik al meer gewend aan de manier van les geven en kreeg ik al een goede band met de leerlingen. Hierdoor ging het steeds beter en dat wil ik deze week doorzetten! Ik heb echt een super leuke klas waar ik veel kan leren! Ik heb zin in de komende week!

En toen was het weekend, echt wel iets om steeds naar uit te kijken! Door de week gaan we ook wel naar het strand, maar in het weekend heb je de tijd en kun je op zoek gaan naar de mooiste stranden van Curaçao. Voor afgelopen zaterdag stond het strand Port Marie op de planning. Maar voordat we daar naar toe gingen, gingen we eerst naar het flamingopark. Het was puur op de gok omdat de flamingo's zich niet altijd laten zien, maar wij hadden geluk! Er stonden redelijk dichtbij een aantal flamingo's. Nadat we een paar kiekjes hadden gemaakt gingen we verder om naar het strand te gaan. Wat was het weer een mooi strand! Helder blauw water met een wit strand, heeeeeeeerlijk! Lekker gezond, gezwommen en gesnorkeld en bij het strandtentje gegeten. Genieten van het weekend!

Vandaag stond er op de planning om eindelijk met papa te Skypen! Als verrassing was opa Trip ook meegekomen! Echt super leuk om met ze te kletsen. Na een dik uur hadden we alles zo ongeveer besproken en was het tijd om op te hangen. Het was hier nog lekker vroeg op de ochtend dus ik had de dag nog voor me! Eerst even voor stage bezig geweest want ik moest een gedichtje maken over pesten en een knutselwerkje bedenken. Nadat ik dit had gedaan zijn we even gaan eten en toen was het tijd om naar het strand te gaan. We gingen naar Mambo beach want daar waren ook een aantal leuke winkeltjes. En laat ik nou eerlijk zijn, ik was er wel even aan toe om even weer te winkelen haha! We hebben al een paar leuke dingen gezien die we wilden kopen, maar hebben besloten om eerst nog even in Willemstad verder te gaan kijken, verstandig he! ;) Daarna heerlijk aan het strand gelegen en vanavond gezellig samen gegeten! Het was weer een heerlijk weekend!

Nu is het alweer tijd om te gaan douchen en daarna te gaan slapen, want de wekker gaat morgen om 6:00 uur weer, helaas!

Tot de volgende keer!

Liefs Lisanne.

  • 15 September 2014 - 17:43

    Joke Verhoeven.:

    Hallo Lisanne.
    Mooi dat alles goed verloopt met je stage.
    En natuurlijk ook nog genieten, dat is ook belangrijk.
    Wij hebben ook 'n paar dagen van je pa mogen genieten.
    We blijven je natuurlijk volgen.
    Veel succes en lieve groeten van Mary en Joke.

  • 16 September 2014 - 21:08

    Marga :

    Leuk om jouw verslag ook even te lezen. Ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Heel veel succes en plezier verder :-)

  • 22 September 2014 - 19:43

    Pieter Mark En Cis:

    Hoi Lisanne

    Leuk om je verslag te lezen. Super dat je het zo goed naar je zin hebt en je al helemaal thuis voelt daar.
    We blijven het volgen.
    Liefs PC en M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Een paar daagjes nog ....

24 Oktober 2014

Nog maar een paar weken te gaan ...

15 Oktober 2014

Curaçao

07 Oktober 2014

De tijd vliegt voorbij op het mooie Curaçao!

30 September 2014

De eerste maand zit erop!
Lisanne

Op 30 augustus 2014 ben ik vertrokken naar Curaçao, ik ben hier voor een buitenlandse stage. In Nederland studeer ik aan de PA op de Hanzehogeschool in Groningen. Voor een deel van mijn minor heb ik gekozen voor een buitenlandse stage waarbij de keuze is gevallen op Curaçao. Ik ga stage lopen op de Johan van Walbeeckschool in groep 4.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5876

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: